Wat is een correct gebruik van...

• Tamara

Hallo allemaal,

Hier een korte vraag. Men wil een “Engels” woord in een Nederlandse titel verwerken. Het volgende is geopperd:

Lift-up Massages

Liftup massages

Lift Up Massages

Is een van deze drie bovenstaande manieren wel correct?

Ik vraag me namelijk af of dit kan. Als je iets lift, dan gaat

het toch automatisch “up” ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Tamara

• Mieke

Heeft dit met iets schoonheidssalon te maken?een soort gezichts massage in plaats van een face lift? Of een body massage om je beter te voelen?Hou in ieder geval het woord massage in enkelvoud.Voor de rest hangt 't er vanaf wat je bedoelt.

• Tamara

Hallo Mieke,

Ja daar heeft het mee te maken. Het is een effectieve gezichts- en halsmassage.

Zonder operatie worden gezichts- en halsspieren steviger en rimpels vervagen.

Heb je daar wat aan? Ik moet wel massages in meervoud gebruiken, omdat het

om meerdere vormen van massages gaat, die allemaal hetzelfde resultaat geven.

In ieder geval wel bedankt voor de tip. Ik hoop dat je met bovenstaande wat meer

kunt?

Groetjes,

Tamara

• Mieke

massage wordt zelden in meervoud gebruikt, het beschrijft zelfs in enkelvoud meerdere vormen.Zeker als titel klinkt 't veel beter.Daar een korte en krachtige slogan het beste is, kan je niet “Facelift Massage ” gebruiken?Up is in dit geval inderdaad teveel.

• Mieke

Face-lift moet het zijn met een hyphen, als je die uitdrukking gebruikt.Dat de hals meedoet is anders vanzelfsprekend, bij een chirurgische ingreep ook.Lift massages doet mij denken aan massage in een lift, waarin je naar de derde verdieping gaat.

Wat vind je van :“Firming Lift Facial”(met of zonder massage erachter)Kijk anders ook eens rond op het internet onder beauty treatments of Facial massage?

• Tamara

Hoi Mieke,

Firming Lift Massage klinkt erg goed! Bedankt voor de tip(s) en ik ga

weer verder rondsnuffelen op het net!

Ontzettend bedankt voor alle info.

Met vriendelijke groet,

Tamara