Tesol/Tefl

• Anna

Hallo,

Ik ben misschien van plan om een tefl of tesol cursus te gaan doen. Het is echter nogal moeilijk om aan informatie te komen hierover (ook via google…).

Wie weet wat het verschil is tussen deze twee, waar heb je het meeste aan ?

Worden de cursussen/opleidingen ergens in Nederland gehouden? Zo ja, waar ?

Wat voor niveau moet je hebben om te beginnen met de cursus ?

Iemand ervaring met het volgen van een tefl of tesolcursus ?

Alvast bedankt !

• Mieke

de cursussen worden vaak in de kranten aangeboden(Guardian, Telegraph), kijk eens op hun website? Voor zover ik begrijp wordt TESOL meer in Engeland gedaan; waar ik woon zitten bv nogal wat Portugezen, Oost-Europeanen, etc., terwijl TEFL overal ter wereld wordt gegeven, daar heb je waarschijnlijk meer aan. Of het noodzakelijk is dat Engels je moedertaal is om de cursus te kunnen doen weet ik niet, maar ik heb wel eens zien staan, dat je een Teaching qualification moest hebben. Ook denk ik dat de ene school in hoger aanzien staat dan de andere en de betere garanderen een baan na voltooiing.Het kost een aardige zakcent voor enkele weken intensieve lessen !

• jacky

hoi Anna,

Je kunt alles over TEFL lezen op: www.onlinetefl.com.

Ik heb de (internet)cursus net gedaan en ben er erg enthousiast over. Het geeft een heel concreet, duidelijk inzicht in lesgeven in Engels en het is errug leuk om te doen via internet. Via een tutor krijg je aanwijzingen op je ingezonden werk en dat doen ze heel goed.

Ben nu nog met de grammatica-module bezig, dat is het taaie stuk, die kun je evt. skippen, maar is wel beter voor je skills.

Je hebt er overigens geen specifieke qualifications voor nodig.

Succes!!

Jacky