Shakespeare

• Mandy

Hallo, ik moet me een beetje voorbereiden voor een mondeling van de Engelse Literatuur en wilde vragen of iemand me een beetje kan helpen met een aantal dingen over Shakespeare in het algemeen…wat waren zijn ideeën en de achtergrond van zijn tijd..

mvg Mandy

• Mieke

Nou er zijn zat boeken over Shakespeare's tijd, de Elizabethan Era, dus tijdens de regering van Queen Elizabeth the first.

Over Shakespeare's ideeen , daar moet je zijn werken voor lezen en over zijn leven werd mij vroeger verteld, dat je alles,dat bekend is over Shakespeare's leven achter op een postzegel kon schrijven.Er zijn veel speculaties over wie Shakespeare nu eigenlijk was. Mijn raad is ook even op de site van Stratford-on-Avon te kijken(ik veronderstel dat er een is)

Alles hangt af van wat voor examen dit is en gaat dit over de hele engelse literatuur en hoeveel tijd voor alle vragen. Ik herinner me iemand, die andere stukken van Shakespeare had gelezen dan de rest van de studenten en daardoor interessanter voor de examinatoren was , zodat ze zich op deze stukken concentreerden met hun vragen.