The Ship's Carpenter

• Mieke

Voor mijn presentatie ben ik op zoek naar een geluidsbestand van “The Ship's Carpenter” Wie kan mij hieraan helpen? Ik zoek me gek!

Met vriendelijke groet,

Mieke van der Zwaag

student Engelse taal & cultuur

• Mieke

Whoops, ik zie net dat er nog iemand hier post onder de naam Mieke, dus vanaf nu zal ik onder Molly posten. .:D

Groetjes,

Molly

• Mieke

Hallo Molly/Mieke! Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar kijk eens op deze site: www.mudcat.org/@displaysong.cfm?SongID=6970

Voorzover ik begrijp, kan je hier de midifile van je gevraagde ballade downloaden. De tekst is er in ieder geval.

• Molly

Ja, dat scheelt al, al kan ik nog niet helemaal uitvogelen hoe de tekst op de muziek hoort te vallen. Ik wil namelijk laten horen dat 't van anapest naar jambisch is gegaan. :D Dankjewel! :D

• Mieke

heb je de midifile gedownload(om ‘t op z’n goed engels te zeggen)?

• Molly

Ja, ik heb 'm beluisterd. :) En de link gebookmarked.

• Mieke

excellent modern hollands, die laatste zin. Moet je verder nog zoeken,naamgenote?

• Molly

Neuh, goed hollands is 't niet, want dan had ik een “t” moeten invoegen, toch? ;-)

Maar ja, ik moet nog wel doorzoeken, want 't is voor mij (muzikaal nogal challenged) moeilijk om te horen hoe de muziek en tekst samen komen.

Ik doe nl. een presentatie over “the history of country music” en vergelijk daarin onder andere “Pretty Polly” met “The Ship's Carpenter” De eerste vindt zijn oorsprong in de tweede.. Vandaar dus. :D

Zin om te msn-en? mail dan even naar vanderzm@xs4all.nl

• Mieke

Doe de woorden: ship's carpenter song in je searchengine Google , op de eerste pagina is er een site (digital tunes, of zoiets) met muzieknoten bij de tekst, missschien helpt dat

• Molly

Ow, dat klinkt handig! Ik ga meteen kijken. :D:D:D

Mieke's rule! ;-)