engelse les, in groningen wie kan mij helpen,

• bianca

hallo allemaal,

ik kan van mezelf zeggen dat mijn engels best goed is, ik versta het goed en kan mezelf er ook aardig in redden, maar toch zou ik graag les krijgen en dan meer om het goed te leren schrijven, en om de moeilijke grammatica te leren, een makkelijke brochure in het engels lukt nog wel, maar als het een middelmoeilijk boek gaat kan ik de helft ontcijferen en de helft niet, en dat is grof gezegd heel erg irritant, ik wil gewoon een lonely planet zonder mezelf al af te vragen wat dat ene woord nu betekend, dus welke leraar heeft in de avonduren wat tijd over en wil een beetje bijverdienen?

groetjes bianca

• Mieke

Bianca, kijk eens in de gouden gids, lokale (kranten)advertenties, probeer een leraar engels van een school te pakken te krijgen, die weten wel collega's die bijlessen geven. Verder, mijn raad is: luister en kijk naar engelse programmas, zelfs als je ze niet 100% kan volgen steek je toch veel op en ga door met boeken lezen, daar pik je heel wat grammatica uit op, en je zal merken, dat je op den duur na je eerste drie boeken (ongeveer),zolang deze een voor jou interessante inhoud hebben, steeds meer en beter de tekst begrijpt.

PS Julius maakte een drukfout(haircut), geen spellingsfout, maar lees je eigen tekst eens kritisch door…..niet te muggezifterig zijn, hoor.

• bianca

hoi mieke, harstikke bedankt voor je tip, en ik zit niet muggezifterig te doen (raar woord eigelijk) en spellingfout of drukfout, het is allemaal het zelfde, er moet gewoon een i tussen anders drukken die mensen straks een folder met harcut i.p.v haircut en dat zo sneu zijn of niet somsMieke schreef:

>

> Bianca, kijk eens in de gouden gids, lokale

> (kranten)advertenties, probeer een leraar engels van een

> school te pakken te krijgen, die weten wel collega's die

> bijlessen geven. Verder, mijn raad is: luister en kijk naar

> engelse programmas, zelfs als je ze niet 100% kan volgen

> steek je toch veel op en ga door met boeken lezen, daar pik

> je heel wat grammatica uit op, en je zal merken, dat je op

> den duur na je eerste drie boeken (ongeveer),zolang deze een

> voor jou interessante inhoud hebben, steeds meer en beter de

> tekst begrijpt.

> PS Julius maakte een drukfout(haircut), geen spellingsfout,

> maar lees je eigen tekst eens kritisch door…..niet te

> muggezifterig zijn, hoor.

• Mieke

hair is elders goed gespeld, bovendien hebben ze zelf voldoende kennis van algemene woorden en uitdrukkingen, denk ik.Wat denk je van “children uo to..”.?