Snel Engels leren kan dat wel ?

• Eenzaampje

Hallo Prikkers,

Ik zou graag jullie advies willen hebben. Momenteel volg ik een Hbo studie waar engels best belangrijk kan zijn. Alleen mijn engels is heel zwak. Ik zou graag willen weten hoe ik binnen nu en acht of negen maanden mijn engels sterk kan verbeteren. Zou ik bijvoorbeeld moeten beginnen met woordje te leren en dus aan mijn woordenschat te werken of moet ik me eerste in de Grammatica verdiepen ?

Als er boeken of cursussen zijn die jullie mij willen adviseren dan hoort het ik al te graag. Alvast bedankt allemaal

Eenzaampje.

• Mieke

Veel engelse boeken/kranten lezen, zelfs als je in het begin niet alles kan volgen,probeer een onderwerp te vinden of een schrijver, die je ligt en op den duur pik je heel wat uitdrukkingen , grammatica, spelling, etc. op, verder veel(ie dagelijks) naar de BBC radio 4 luisteren, idem.Dit werkte voor mij.

• Milly

Als je vnml. Engels moet lezen, zou ik werken aan mijn woordenschat. Als het de bedoeling is dat je zelf teksten op gaat stellen zou ik mijn tijd in de grammatica steken; tenslotte zijn alle woorden wel op te zoeken in het woordenboek. :-)

De tip van Mieke is zeker een goede!

• Mieke

De meest aangename en ook vrij snelle manier om engels machtig te worden is een engelse boyfriend…….wel eentje die van praten houdt natuurlijk

• Bill

Ik ga op nederlandse chatboards om Nederlands to leren, waarom gaat u niet op engelse chatboards om uw Engels te verbeteren.

• Sal

DAt lijkt me ook een prima manier, inderdaad. En vooral, omring je met Engelse taal. Zet desnoods de ondertiteling aan als je BBC kijkt, zodat je uitspraak & schrift kan combineren.

• michelle

X(

• yufaeh

ik wil snel engeles leren hoe kan