cursus engels op malta

• Mèlanie

Hoi

Ik ben van plan om in April naar Malta te gaan voor een cursus Engels van 1 of 2 weken. Nu heb ik best wel veel vragen aan mensen met ervaring met een cursus in het buitenland.

Bij welke organisatie was je en waarom?

Hoe beviel het?

Heb je veel geleerd?

Wat was de gemiddelde leeftijd?

Is april aan te raden qua periode?

Heb je nog tips?

Bedankt!

• Angelica

Hoi Mèlanie,

Ik heb begrepen dat de uitspraak van het Engels op Malta toch wel sterk afwijkt van dat in Engeland, het is net zoiets als Spaans leren in Zuid-Amerika, ik vraag me daarom ook af: Als je correct Engels wilt leren waarom ga je daarvoor dan niet naar Engeland?

Zelf heb ik ook ervaring met een taal in het buitenland leren, zo weet ik dan 2 weken héél erg kort is om echt wat te leren, daarvoor zou ik toch tenminste een maand of 2 uittrekken. Aan de andere kant is Engels wel een taal die voor ons makkelijk te leren is omdat we het zo vaak op tv horen en zien en grammaticaal is het een simpele taal. Het ligt daarbij ook aan wat je nu kunt en hoeveel je wilt leren.

Als je kunt zoek dan een organisatie die boeken heeft met open vragen, dit is voor het leerproces héél erg belangrijk.

Ik zou je aanraden om maximaal 4 uur les per dag te nemen, en iedere dag veel huiswerk te maken en zo mogelijk tv kijken in het Engels of met Engelse mensen omgaan om het proces te versnellen.

Let er ook op dat de groepjes zo klein mogelijk zijn, en dan heb ik het over maximaal zo´n 7 personen.

• Angelica

Ik vond ook nog een leuke link voor je:

http://www.uu.nl/uupublish/homeuu/onderwijs/studentenvoorzie/homestuderenenst/nieuwervaringen/koorebeek/35221main.html