sucker punch

• AntonS

Wat betekend de uitdrukking: he tried to sucker punch me.

• Mieke

Waarschijnlijk heb je een dergelijke uitdrukking gehoord en niet in druk gezien? Het is nl niet sucker, maar het werkwoord ‘to sock’ ,ik denk in dit geval gecombineerd met ‘and’ of ‘a’ . Zoek to ‘sock’ op in woordenboek …..

• AntonS

Nee, het werd weldegelijk met een u geschreven, google maar eens.

Je komt het heel vaak tegen.

• Mieke

nieuwe uitdrukking voor mij! En je komt het in bepaalde kringen inderdaad veel tegen(computer game industry) Ik heb gegoogled en weet nu wat het betekent, jij dus ook(zie devil's dictionary)?

• Mieke

kijk anders eens in gewoon woordenboek onder ‘sucker’ en ‘punch’, Een betekenis wisselt vaak door de rest van de zin/tekst

• AntonS

Nou nee, ik kom het wel vaak tegen, maar de preciese betekenis is me niet duidelijk geworden.

Anders had ik die vraag hier niet gesteld.

Die devil's dictionary bracht me ook niet verder.

Het zal wel neer komen op “neerslaan”, maar ik heb het gevoel dat ik toch iets mis.

• jolo

Inderdaad ‘neerslaan’, maar in de betekenis van ‘versteld doen staan’ of ‘hij kreeg me eindelijk zover’ - he sucker punched me into believing him.

jolo

• Bas

Het enige goede antwoord is dat het betekend dat je iemand slaat zonder dat de ander de kans heeft zicht te verdedigen.

GrBas