Engels opfrissen

• Viola

Dag allemaal!

Voor mij toekomstige werk (begin ik over 4 weken) moet ik mijn best doen om mijn engels weer bij te spijkeren. Op school heb ik 6 jaar engels gehad, maar dat is inmiddels 22 jaar geleden en het is ergens verborgen in mijn achterhoofd.

De laatste taal die ik geleerd heb is Nederlands (ben duitse en woon in Nederland) en als ik Engels wil spreken komt het in het Nederlands naar buiten. Nu ben ik op zoek, het liefst naar een native speaker die mij kan helpen het weer in worden en ook op papier te brengen. Lezen gaat redelijk goed en verstaan ook.

Graag via mail contact opnemen, ben ook dankbaar voor tipps.

• Mieke

Je zal weinig ‘native speakers’ op een hollandse site tegenkomen, denk ik.

Ik kan me verplaatsen in jouw ‘probleem’, ik heb hetzelfde als ik Duits wil spreken. Vind dat ook lastig, terwijl verstaan beter gaat. Dit komt omdat ik vanuit het Hollands Duits heb geleerd en niet vanuit het Engels, dat nu eigenlijk mijn eerste taal is, in ieder geval het eerst opkomt, en dan moet ik vanuit het Engels de Duitse tekst vinden. Het enige wat je eraan doen kunt, is zoveel mogelijk je te omringen met de Engelse taal: tv, radio, lezen. Zijn er misschien ook geen Engels sprekende groepen, die lezingen houden, boeken lezen, kerkbezoek,etc,(of zoiets als de Anglo-Dutch Society) het helpt daarbij natuurlijk als je in een grote plaats woont, ideaal Den Haag of A'dam, want dat is natuurlijk de enige manier om conversatie te oefenen. Misschien is er wat info op dit gebied op de site van de Engelse ambassade of (als dat geen bezwaar is) de Amerikaanse, kijk ook eens op www.britishexpats.com , daar vind je de ‘native speakers’,oa ook sommigen, die naar Nederland zijn verhuisd.

• Linda

Hallo!

Ik leer kinderen tot 12 jaar spelenderwijs Engels. Op mijn website www.kleutertaal.nl staan heleboek gezongen liedjes, gesproken verhaaltjes en spelletjes die leuk zijn voor kinderen. De webpagina is een aanvulling op het lesprogramma om kleuters de Engelse taal te leren. Ik hoop dat u een link naar www.kleutertaal.nl op de dochterpagina wilt vermelden en dat u zelf ook eens een kijkje neemt op de site!

Groetjes Linda