zin vertalen

• Petra

Hallo,

Ik ben nieuw hier, mijn engels is ver weggezakt, en wil het weer op gaan pakken. Heb hier al veel nuttige tips gelezen.

Is er iemand die mij die deze zin kan vertalen?

Robert is ook al aan het wisselen, hij mist nu 3 onder tanden op rij.

Alvast bedankt voor reactie

• marian

Hoi Petra,

Hier moest de Dikke Van Dale bij van pas komen ^_^

Ik denk zoiets:

'Robert is shedding his teeth as well, he's missing 3 lower teeth in a row right now.'

Ik ben niet helemaal tevreden over dat ‘in a row’, dus wellicht weet iemand nog iets beters. En anders hoop ik dat je er wat aan hebt.

Groetjes.

• Petra

Hoi Marian,

Bedankt voor je hulp, ik ben er blij mee.

Als ze begrijpen wat ik bedoel is het voor mij goed. In dit geval hoeft het niet foutloos te zijn…

Ik ben aan het kijken hoe ik beter Engels kan leren. Heb jij of iemand anders hier idee in?

Wat vinden jullie van de thuiscursussen zoals NHA en LOI?

Ik hoef niet alle gramatica supergoed te kennen, maar wil me wel graag verstaanbaar maken, en het kunnen begrijpen.

Ik kijk nu regelmatig naar de BBC, en lees wat in het Engels. Denk dat het belangrijk is om eerst je woordenschat verbeteren?

Groetjes, Petra

• Mieke

Lezen en BBC kijken is een heel goede manier en plezierig ook, als je van lezen houdt om je Engels te verbeteren.

een variatie op de vertaling: Robert has also started to lose his milkteeth, he now has a gap in his lower jaw where three teeth are missing /of/ there is now a three teeth wide gap in his lower jaw /of/ his lower jaw shows now an empty row(gap) of three teeth missing

• marian

Hoi Petra,

Mieke d'r zin bekt lekkerder weg.

BBC kijken en lezen is inderdaad prima.

Ik weet niet of ik nou een thuiscursus zou aanbevelen. Vooral als je je spreekvaardigheid wilt verbeteren.

Dan moet je misschien eens rondkijken of er iemand in de buurt woont die conversatielessen geeft?

• Petra

Marian en Mieke,

Bedankt voor jullie tips en hulp. Zo gaat het lukken.

Groetjes, Petra