Engels taalkamp?

• Misty

Wij denken erover onze dochter van 15 een weekje naar een engels talenkamp te laten gaan. Om zo hopelijk de problemen rond het leren van de engelse taal wat te helpen verminderen. Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik heb op internet gezocht en kwam bij het bijspijkerkamp van Anderwijs en een engels kamp in België, Kasteel van Velm. Ik zou graag ervaringen horen!

Groetjes Misty

• Mieke

zouden deze kampen niet vol met hollandse en belgische kinderen zitten? Ik twijfel ook aan de periode van een week of dat nou zoveel effect zal hebben zo'n korte tijd. Is het niet mogelijk haar met engelse kinderen vakantie te vieren of in ieder geval iets in een totaal engels sprekende omgeving. Uitwisseling met een engels kind in een engels gezin via school?

• paddy

Wellicht is je dochter er te jong voor, maar wat zou je denken van een Working Holiday van National Trust. Taal bijspijkeren is daar niet het doel, maar ze zit dan wel 24/7 in een engelstalige omgeving voor een appel en een ei. En ze doet er ook nog goed mee!

Zie voor verdere informatie op:

https://www.nationaltrust.org.uk/main/w-vh/w-holidays/w-holidays-working_ho lidays.htm

• Alie

Je zou eens op de EF site kunnen kijken, zij doen taalcursussen in 't buitenland. Je zou ook kunnen nadenken over een uitwisseling van bijv. een jaar zodra ze een jaartje ouder is. Dan kom je in een gastgezin te wonen en ga je in dat land naar school. Op die manier leer je dan de taal maar leer je ook een andere cultuur.

• Noud Oomen

Neem eens een kijkje op www.taalinpraktijk.nl

IH scholen verzorgen ook zomercursussen voor jongeren.

Een taal leer je het best in het land, waar die taal wordt gesproken.

Met vriendelijke groet,

Noud Oomen

• deborah

heej; ikzelf heb al veel taalkampen gedaan en je doet dat best via roeland ;)

zeer leuke kampen waarbij je zeer veel leert.

• sarah Georgopalis

Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en ik woon in Belgie

. Ik zou graag in de zomervakantie een weekje of twee naar een talenkamp willen gaan. Liefst zou ik dat in Engeland willen , waar kan ik hier voor terecht ? Groetjes sarah

• vera

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Sarah, ik wil ook graag weg, maar weet niet bij welke organisatie ik moet gaan. Heeft iemand tips ?

Alvast bedankt

• Karen Burville

I am an native English speaker who offers a 1 week intensive course in our home . We live in Den Helder , and if you Would like to take up this offer then please contact me via email karenburville@gmail.com

• Noud Oomen

Hoi Vera,

Mailtje nav je plan om de afgelopen zomervakantie Engels te gaan leren in Engeland.

Is het ervan gekomen of is het bij een plan gebleven/

Als je het de volgende zomer van plan bent kijk dan eens op www.taalinpraktijk.nl en neem via mail of telefoon contact met mij op.

Mvg,

Noud Oomen