Vraag over Engelse tekst

• Diana

Hallo, wie kan mij een goed onderbouwd antwoord geven op de volgende vraag. Mijn docher heeft huiswerk Engels. Dit is gecontroleerd door Mentor. Maar ik ben het niet eens met de mentor. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit netjes kan onderbouwen Het gaat om het volgende. Je hebt de mogelijkheid om in onderstaande zin de woorden A, AN or NO WORD AT ALL in te vullen.

The chimney sweep wears _____ black trousers. Mijn dochter had hier niks ingevuld maar krijgt het werk terug met een A van de mentor er in gezet. Ik ben het hier niet mee eens.

Maar mocht iemand het met de mento eens zijn hoor ik het ook graag met uitleg.

Greetings Diana

• julius

Geef je dochter het advies om zo spoedig mogelijk haar mentor aan de kant te zetten. Trousers is meervoud en NO WORD AT ALL is de enig juiste antwoord.

• Paul

NO WORD AT ALL is het juiste antwoord. Als u dit tegen de mentor zegt hoeft u het waarschijnlijk niet eens uit te leggen. Wilt u dat wel:

Het gaat om de meervoudsvorm van trousers (er bestaat geen enkelvoud van trousers in het Engels. 1 broek = a pair of trousers)

Ander voorbeeld:

A book, the books

niet

a book, a books

• julius

???

• Ronnie

Hello Diana,

De goede antwoord is : The chimney sweep wears NO WORD AT ALL black trousers.

The chimney sweep wears black trousers.

Trousers is meervoud dus wordt er geen A of AN gebruikt.

Sommige woorden zijn alleen in het meervoud zoals glasses, shorts, stockings.

The chimney sweep wears yellow glasses.

Kind regards,

Ronnie

info@englishforkids.nl

• KleineBoodschapjes

Zo vervelend! Ik voel helemaal mee met uw dochter! Mijn dyslectische zusje krijgt op deze manier ook onvoldoendes, al is haar Engels met mijn hulp wel op niveau!

En als ze dan een briefje mee naar school krijgt met uitleg waarom haar antwoorden wel correct waren krijgt ze de (mondelinge!) reactie: “We doen alles volgens het antwoordenboek, je moet gewoon de lijstjes uit je hoofd leren, want wij werken volgens het boek.”

Ook als dat (antwoorden) boek het incorrecte antwoord geeft.

Er zou echt een algemeen meldpunt/klachtenprocedure voor dit soort leraren moeten zijn (Sorry, persoonlijke pet peeve omdat ik mijn zusje op alternatieve wijze bijles geef en ze dus niet letterlijk het boek kent, lijstjes leren/boek lezen werkt immers slecht voor veel dyslecten.)