Engelse leesboekjes

• anoniem1960

Hallo,

Ik zou graag mijn Engels willen ophalen. Ik wil Engelse leesboekjes lezen, maar niet te moeilijk. Als ik al bij elke regel 5 woorden moet opzoeken, heb ik er geen geduld voor. Ik heb easy readers allemaal al gehad. Wat zijn een beetje opvolgboekjes daarvan?

• MaCa

Jaren geleden toen ik Engels leerde bestonden er speciaal voor scholieren bewerkte (en vaak verkorte) engelse teksten van romans en toneelstukken van bekende engelse schrijvers. Moelijke woorden stonden dan vertaald in het hollands naast de tekst, zodat je die niet hoefde op te zoeken. Misschien 2de hands boekwinkels? Engelse boeken lezen is erg goed voor de ontwikkeling van je kennis van het engels, je leert de uitdrukkingen en de vertaling van woorden in context is soms best te doen zonder er een woordenboek bij te hoeven halen. Ik las in het begin verscheidene boeken, waar ik de draad wel enigszins kon volgen, maar niet de details, dit was zonder woordenboek, want dat vond ik maar lastig. Op den duur ging het lezen en begrijpen van de tekst vanzelf steeds beter, ook omdat ik veel boeiende lectuur in het engels tegen kwam .( in tegenstelling tot bv. franse boeken) en dus volhardde.